سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آن که خود را پیشواى مردم سازد پیش از تعلیم دیگرى باید به ادب کردن خویش پردازد ، و پیش از آنکه به گفتار تعلیم فرماید باید به کردار ادب نماید ، و آن که خود را تعلیم دهد و ادب اندوزد ، شایسته‏تر به تعظیم است از آن که دیگرى را تعلیم دهد و ادب آموزد . [نهج البلاغه]
yazd blog
درباره



yazd blog

وضعیت من در یاهـو
کوشا
ما بر سر پیمان خود استواریم . . .
آهنگ وبلاگ
چه‌کسی اصرار به‌حمایت‌برای‌سهم‌خواهی داشت و نامه خیرخواهانه!نوشت

 

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی با یادآوری یک جلسه در دفتر رئیس مجلس پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری که آقایان لاریجانی،‌ حسینیان، باهنر، زارعی نیز در آن حضور داشتند و مباحث انتخاباتی مطرح شده در این جلسه، سؤال‌های کلیدی در مورد مواضع محمد رضا باهنر مطرح کرد.

به گزارش رجانیوز، حجت‌الاسلام حمید رسایی در واکنش به اظهارات چند هفته اخیر باهنر و قرار دادن او در مرکزیت تصمیم‌گیری اصولگرایان نوشت: «در هفته گذشته جناب آقای باهنر چندین و چندبار در قالب مصاحبه و سخنرانی تلاش کرده اند تا هم جبهه پایداری را به نقد بکشند و هم علامت سئوال هایی که در خصوص رفتار سیاسی چند سال اخیرشان بر ذهن ها نقش بسته را پاک کنند.»

وی با بیان اینکه "شخصیت آقای باهنر برای آنها که عرصه سیاسی کشور را می شناسند و در چند سال اخیر آن را دنبال کرده اند، مبهم نیست"، افزود: باهنر یک سیاستمدار است که استشمام قوی از صحنه سیاسی دارد. این یادداشت کوتاه هم به دنبال رمزگشایی از این شخصیت و مواضع آن نیست، هر چند قبل از این در یادداشتی با عنوان "رمزگشایی از مخالفت های باهنر" نکاتی را در این باره نوشته ام (اینجا).

عضو جبهه پایداری اضافه کرد: از آنجا که اخیرا ایشان در مصاحبه با هفته نامه ای یادآوری تاریخ را به رخ اعضای جبهه پایداری کشیده، مناسب بود تا خاطره ای را به یادشان بیاورم و چند سئوال را که پیش از این نیز در اذهان نقش بسته، مجددا بازخوانی کنم و قضاوت را به خوانندگان واگذارم، به‌ویژه دوستان اصولگرایی که در بدنه این جریان عظیم اجتماعی همواره هزینه داده اند و امثال آقای باهنر نیز همواره از هزینه های داده شده برای خود ردای ریاست و مسئولیت دوخته اند.

رسایی با یادآوری جلسه‌ای در زمان حدود یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری دهم با حضور وی و آقایان حسینیان و زارعی در اتاق رییس مجلس در کنار آقای لاریجانی و باهنر به منظور توافق در مورد برخی اختلاف نظرهای پیش آمده، افزود: «آقای باهنر و لاریجانی اصرار داشتند که فراکسیون اصولگرایان در توافق با اصلاح طلبان لیست مشترکی را برای انتخاب اعضای کمیسیون ویژه اصل 44 ارائه بدهد که در آن چهار نفر از اصلاح طلبان و 11 نفر هم از اصولگرایان -البته اصولگرایان همسو با رییس مجلس- حضور داشته باشند و البته ما مخالف این اتحاد و توافق دو فراکسیون بودیم.»

وی ادامه داد: «بحث در این باره کشیده شد به انتخابات ریاست جمهوری و اینکه بالاخره فراکسیون اصولگریان چه خواهد کرد، چرا آقای لاریجانی حاضر به تشکیل مجمع عمومی فراکسیون نیست تا در این خصوص تصمیم جمعی گرفته شود. خلاصه و بخشی از مذاکرات آن روز را در همان ایام با عنوان "بالاخره نظر انتخاباتی آقای لاریجانی چیست" در سایتم قرار دادم (اینجا) هر چند برخی از سایت‌ها بر خلاف مقصود و منطوق قلم من، از این یادداشت، حمایت آقای لاریجانی از احمدی نژاد را برداشت کردند و تیتر زدند.»

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی سپس به مواضع عجیب باهنر در این جلسه و تأکید وی بر حمایت از موسوی با یک نگاه سهم‌خواهانه پرداخت و نوشت: «آقای باهنر در این جلسه موضع جالبی داشت. ایشان که آن روز نایب رییس آقای لاریجانی در فراکسیون اصولگرایان بود، صراحتا اعلام کرد که برخی از شخصیت ها و احزاب اصولگرا باید از موسوی اعلام حمایت کنند. بحث در این خصوص بالا گرفت و آقای باهنر معتقد بودند که چون احتمال دارد موسوی رأی بیاورد، ما باید از او حمایت کنیم تا اگر رأی آورد، بتوانیم از او سهم بگیریم و نگذاریم فقط اصلاح طلبان قدرت را در اختیار داشته باشند!»

وی با طعنه زدن به این نوع نگاه باهنر اضافه کرد: «ما که از این هوش و نبوغ سیاسی باهنر انگشت به دهان مانده بودیم، برای این نوع نگاه آقای باهنر به سیاست هیچ نامی مناسب تر از اصولگرایی قدرت طلبانه نمی یافتیم. هر چند از نگاه امثال ایشان و ریاست مجلس این نوع موضع‎گیری یعنی مدیریت حوادث بعد از انتخابات!»

رسایی با یادآوری اینکه پیش از این نیز در خصوص رفتار سیاسی باهنر در یادداشتی (اینجا) مواردی را بیان کرده، افزود: «به نظرم اگر آقای باهنر به سئوالات زیر پاسخ دهند، می توان به راحتی از جعبه سیاه موضع گیری ها ایشان رمزگشایی کرد، هر چند باهنر هرگز به این سئوالات پاسخ نداد.»

وی در ادامه سؤال‌های کلیدی در مورد مواضع باهنر مطرح کرده که تاکنون از سوی نایب رئیس مجلس به آن‌ها پاسخ داده نشده است.

عضو فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس نوشت:

«- چه کسانی در ایام انتخابات در فراکسیون اصولگرایان تمام تلاش خود را صرف جلوگیری از جمع بندی فراکسیون در حمایت از احمدی نژاد کردند و پس از آن که فراکسیون تصمیم به حمایت از وی گرفت، تا سه روز مانده به انتخابات از اعلام آن خودداری کردند.

- چه کسی در همان ایام در جلسات مختلف با امثال آقای تابش (رییس فراکسیون اقلیت) برای آقای خاتمی پیغام می داد که زبان ما بسته است، امیدواریم شما برخی نکات در مورد دولت نهم را مطرح کنید.

- چه کسی چند روز قبل از انتخابات در سخنرانی خود، موسوی و احمدی نژاد را اصولگرا معرفی کرد با این تفاوت که احمدی نژاد اصولگرایی است که با سرعت 220 کیلومتر می راند و ممکن است هر لحظه تصادف کند ولی موسوی اصولگرایی است که با سرعت متعادل می راند. جالب اینجاست که این اصولگرای متعادل مورد حمایت این فرد، بعد از انتخابات تاکنون بیش از ده ها بار از جاده امام و انقلاب خارج شده و تصادف کرده و تلفات داده و همواره مورد عنایت دشمنان انقلاب بوده است!

- چه کسی حدود یک ماه قبل از انتخابات در جلسه ای که آقای حسینیان و زارعی نیز حضور داشتند، رسما گفت که معتقد است برخی از شخصیت ها و احزاب اصولگرا باید از موسوی حمایت کنند تا اگر رأی آورد، بتوانند در قدرت حضور داشته باشند و از تکرار دوم خردادی دیگر جلوگیری کنند.

- چه کسی قافیه را باخته بود تا آنجا که به گفته یکی از مسئولان ارشد ستاد موسوی، حاضر شد در فیلم انتخاباتی موسوی هم حضور یابد و البته مشاوران اصلاح طلب موسوی، کاندیدای خود را از این کار منع کردند با این توجیه که در این صورت، راست سنتی نیز خود را در آرای جبهه سبز شریک خواهد دانست.

- چه کسی از آخرین تلاش خود برای حمایت از موسوی نیز دریغ نکرد و چند روز قبل از انتخابات در نامه ای به یکی از مقامات عالی رتبه نظام، خیرخواهانه(!) از ایشان می خواهد تا با توجه به احتمال پیروزی اصلاح طلبان، ضمن حمایت تلویحی از موسوی، از تکرار دوم خرداد جلوگیری کند.

- آقای باهنر هیچ‌وقت حاضر نشد به این سئوالات پاسخ دهد و هر بار به نوعی در برابر این سئوالات قرار گرفت جاخالی داد و در پاسخ به خبرنگاران گفت که وقت ندارد تا به ادعاهای امثال رسایی پاسخ دهد.»

عضو جبهه پایداری پس از طرح این سؤال‌های کلیدی افزود: «اکنون حدود دو سال از آن روزها می گذارد و امثال آقای باهنر به برکت رفتارهای آقای مشایی و احمدی نژاد طلبکار شده اند و بار سخنگوی جریان اصولگرایی را به دوش می کشند و اعضای جبهه پایداری را به پای میز محاکمه فرا می خوانند. در حالی که از نظر ما و بسیاری از اصولگرایانی که بر عهد خود پایدار مانده اند، اشتباهات غیر قابل اغماض آقای احمدی نژاد از بار مسئولیت امثال باهنر کم نمی کند.»

رسایی در پایان با بیان اینکه "حال شاید برخی از دوستان ما پاسخ سئوال خود را بیابند که چرا جبهه پایداری به حضور امثال آقای باهنر در ترکیب 8 + 7 معترض هستند"، نوشت: هر چند به صراحت اعلام می کنیم علی رغم اشتباه بزرگی که دوستانی مانند باهنر در فتنه 88 و حوادث پس از آن داشتند، ما همچنان آنها را درون خانواده اصولگرایی می دانیم و این مغالطه ای آشکار است که جبهه پایداری حلقه اصولگرایی را محدود در خود کرده، بلکه ما معتقدیم جای شخصیت هایی مانند آقای باهنر در ترکیب 8+7 نیست تا بنشینند و برای دیگر اصولگرایان ثابت قدم در فتنه های سال های اخیر نسخه بپیچند و اگر چنین نسخه ای هم پیچیده شود، قطعا بدنه اصولگرایان که در فتنه 88 تحت شدیدترین حملات قرار گرفت، به نسخه امثال باهنر و... عمل نمی کند.


کلمات کلیدی:


نوشته شده توسط کوشا 90/6/4:: 1:21 عصر     |     () نظر